سئو چیست ؟

5/5 - (2 امتیاز)

سئو seo مخفف کلمه ی ( search engine optimization)   به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد که با هدف بهبود عملکرد سایت شما بر اساس رتبه بندی موتور های جستجو که در جذب کاربران موثراست . فاکتور های مهمی در سئو یک سایت تاثیر گذار است از جمله به کارگیری کلمات کلیدی ، لینک های ورودی به سایت های دیگر و ساختار مناسب .

از فاکتور های اصلی سئو بهبود هرچه بیشتر کیفیت سایت برای بازدید کنندگان است که بسیار مورد توجه گوگل واقع می شود .

تاثیر رفتارهای کاربران بر گوگل با استفاده از الگوریتم RankBrain تعیین می شود به طوری که رفتار های کاربران مانند موضوعات جستجوی آن ها را مورد بررسی قرار می دهد . زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می کند گوگل پیشنهاداتی را به کاربر می دهد . گوگل به انتخاب های کاربران خود اهمیت زیادی می دهد به طوری که اگر یک سایت  از نظر گوگل در رتبه بندی پایینی قرار داشته باشد اما تعداد کلیک کاربران روی آن بالا باشد گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد .

از موارد مهم دیگری که در بهبود کیفیت سایت از نظر گوگل تاثیر دارد زمان حضور کاربران در یک سایت تا زمان جستجوی بعدی است . به زمانی که کاربر به سایت شما وارد می شود تا زمانی که عبارت مشابهی را جستجو کند یا جستجوی دیگری را انجام دهد Dwelltime می گویند .

باید بدانید که جذب هر چه بیشتر بازدید کننده در از طریق گوگل می تواند موفقیت هر شغلی را تضمین کند ، هزینه ی بسیار کمتری نسبت به تبلیغات داشته و بازدهی بالاتری دارد . سئو یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ نیز هست که به ارتقا فروش کمک می کند ، در حال حاضر سئو یکی از روش های بسیار کاربردی برای افزایش فروش محسوب می شود . همچنین بهتر است بدانید که سئو اشتباه می تواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و بازدید سایت شما را به دلیل رتبه بندی پایینی که از گوگل دریافت کردید کاهش دهد که این کار تمام زحمات شما در یک شرکت یا کسب و کار را هدر خواهد داد .

مبحث مهم دیگری که در سئو وجود دارد بحث کلمات کلیدی است که باید تا حد ممکن کوتاه و دقیق باشند . سایت هایی رتبه ی بالا تری از گوگل میگیرند که ارتباط معنایی بیشتری با عبارت سرچ شده توسط کاربران را داشته باشند .

برای رسیدن به یک سئو ارزشمند و رتبه گیری بالا از گوگل باید به میزان اعتبار و فعالیت خود ، کلمات کلیدی که استفاده می کنید و رقبایی که در زمینه فعالیتتان دارید باید توجه کنید .

هزینه ی سئو بسیار متغیر است ، به دلیل آنکه سئو یک کالا نیست بلکه نوعی از ارائه خدمات بصورت  تخصصی است که هزینه آن بسته به نوع خدمات تعیین می گردد . خدمات ارائه شده در سئو شامل موارد بهینه سازی ، بازاریابی ، لینک گذاری و … می باشد که در مرحله اول با آنالیز دقیق سایت و بررسی خدمات مورد نیاز می توان یک برآورد هزینه انجام داد .

برای جلوگیری از پیامد های سئوی اشتباه چه باید کرد ؟

بهتر است بدانید برای یک سئو موفق باید چه کارهایی انجام دهید و به چه نکاتی توجه کنید ، که به سادگی و با رعایت آنها می توانید شانس خود را در کسب یک جایگاه بهتر افزایش دهید .

ربات های گوگل الگوریتم هایی برای درک محتوا و رتبه بندی سایت ها دارند که این الگوریتم ها و روش های بهینه سازی مرتبا در حال تغییر هستند و به بررسی صفحات می پردازند ، تا پس از سرچ کاربران بهترین نتیجه را به آنها نمایش دهند .

برای بالا بردن رتبه خود در سایت باید دقت کنید که مطالب تولید شده توسط شما محتوای مفید وکاربردی برای افراد بازدید کننده داشته باشد .

همچنین دقت کنید منابع و لینک هایی که  استفاده می کنید معتبر و واقعی باشند . لینک گذاری در سئو از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

ترافیک و رتبه ، دو مورد مهم در سئو محسوب می شوند اما باید توجه کنید که این موارد به تنهایی قابل قبول نیستند به طور مثال اگر با وجود رتبه ی خوب کسی روی سایت شما کلیک نکند این رتبه اهمیت چندانی نخواهد داشت همچنین اگر دارای ترافیک و بازدید بالای باشید اما از سایت شما خرید نکند این ترافیک نیز فایده ی چندانی نخواهد داشت به همین دلیل است که در قدم اول باید هدف سایت خود را مشخص کنید و بدانید که بازدید برای شما مهم تر است یا ترافیک بالا و یا هردوی آنها .

در پاسارگاد وب سئو به صورت حرفه ای و با رتبه ی بالا انجام می شود که به رشد و موفقیت کار شما کمک خواهد کرد .

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *