معیار های خرید هاست

5/5 - (13 امتیاز)

هاست یا میزبانی در واقع به محیطی گفته می شود که در آن اطلاعات وب سایت شما آپلود می شود ، در این مقاله قصد داریم به زبان ساده شما را با ویژگی های یک هاست مناسب آشنا کنیم تا شما به راحتی بتوانید یک هاست مناسب برای خود انتخاب کنید. اولین قدم برای راه اندازی یک وب سایت خوب انتخاب و خرید هاست مناسب است اما ابتدا بهتر است با مفهوم هاست و دامنه آشنا شوید .

هاست چیست ؟

قبل از خرید هاست باید بدانید که هاست یک سیستم همواره روشن است که طراحان وب سایت را قادر می سازد اطلاعات سایت خود را بر روی آن قرار دهند و وظیفه دارد از این اطلاعات نگهداری کند . هاست باید به طور دائم به اینترنت جهانی متصل باشد . تا زمانی که هاست فعال باشد اطلاعاتی که روی سایت قرار دارد توسط کاربران در هر جای دنیا قابل بازدید می باشد .

دامنه چیست ؟

دامنه یا دامین در واقع آدرس سایت شما است که هویت شما را در محیط اینترنت مشخص می کند . کاربران  با استفاده از نام دامنه قادر هستند اطلاعات وب سایت را در اینترنت مشاهده کنند پس باید نامی انتخاب کنید که متناسب با کسب و کارتان باشد . این آدرس بعد از  WWW. قرار می گیرد .

همچنین دامنه ها انواع مختلفی دارند که معروف ترین آنها .IR ، .COM ، .ORG ،   .NET است که هزینه ثبت هر کدام متفاوت است .

بهتر است دامنه ای انتخاب کنید که کوتاه بوده و نوشتن آن نیز آسان باشد . و برای نام گذاری نیز بهتر است از نام های مخفف و طولانی همچنین علامت ها استفاده نشود .

قبل از خرید هاست باید به نکات زیر توجه کنید :

  • از یک شرکت هاستینگ خوب و معتبر که دارای استاندارد های لازم جهت میزبانی باشد خدمات بگیرید که بتواند سایت شما را از نظر تامین امنیت ، سرعت و منابع پشتیبانی کند . یک شرکت معتمد باید بتواند به تمام تعهدات خود عمل کند همچنین از افراد با تجربه و سیستم های بروز استفاده کند .
  • امنیت بالای سرور ها : منظور از این امنیت هم سخت افزاری و هم نرم افزاری است . استفاده از محیط مناسب جهت نگهداری سخت افزار و همچنین داشتن نرم افزار های قدرتمند جهت اسکن مداوم نرم افزاری که باعث بالا رفتن کیفیت هاست می شود .
  • پاسخگویی مناسب به نیاز ها : زمانی که شما به منابع بیشتری احتیاج داشته و تقاضای ارتقا هاست خود را داشتید یک شرکت هاستینگ باید بدون نگرانی نیاز شما را برآورده کند .
  • زمان بالا بودن سایت یا آپ تایم : شرکت هاستینگ باید بتواند زمان پایین بودن سایت شما را به صفر برساند . یک سایت با پایداری مناسب باید هر روز و ۲۴ ساعته در دسترس باشد تا کاربران هر زمانی که اراده کردند بتوانند به سایت دسترسی پیدا کنند .
  • خدمات دهی مناسب به مشتریان : یک شرکت هاستینگ باید بتواند بصورت شبانه روزی و در کوتاه ترین زمان به سوالات و مشکلات مشتریان خود با ادب و احترام پاسخ دهد همچنین راه های ارتباطی مناسب را به مشتری ارائه دهد ( تماس تلفنی ، چت ، ایمیل و .. )
  • انتخاب کنترل پنل مناسب : به کمک کنترل پنل می توانید به هاست خریداری شده دسترسی داشته باشید . افراد مبتدی و حتی حرفه ای بهتر است از سی پنل استفاده کنند . زیرا سی پنل در حال حاضر قدرتمند ترین و محبوب ترین کنترل پنل است و ظاهر گرافیکی مناسبی دارد .
  • Bandwidth یا ( پهنای باند ) : پهنای باند به معنای میزان انتقال داده ای که هاست شما می تواند در یک بازه زمانی مشخص انجام دهد . زمانی که تعداد زیادی از کاربران از سایت شما دیدن می کنند یا فایلی را از سایت شما دانلود می کنند ، انتقال داده سایت افزایش پیدا می کند که شرکت هاستینگ باید بتواند پهنای باند مناسبی برای سایت شما در نظر بگیرد . هر یک از پلن های هاست وب دارای پهنای باند و قیمت مشخص شده ای هستند که اگر استفاده شما از پهنای باند مشخص شده بیشتر باشد باید هزینه ترافیک اضافه را نیز بپردازید . پهنای باند در اغلب اوقات بر حسب گیگا بایت محاسبه می شود . ما در پاسارگاد وب تمامی سرویس های خود را با پهنای باند نامحدود عرضه می کنیم.
  • میزان فضای مورد نیاز : میزان فضای مورد استفاده در واقع بخشی از هارد سیستم است که سایت شما می تواند تصاحب کند . قبل از خرید هاست باید مشخص کنید که چقدر فضا نیاز دارید . برای انتخاب صحیح فضا باید به حجم فایل های مورد استفاده در سایت تان توجه کنید اما اگر از این حجم مطمئن نیستید می توانید از یک حجمی که به نظرتان کافی است استفاده کنید و در صورت نیاز به فضای بیشتر از شرکت میزبان خود بخواهید فضای شما را ارتقا دهد . فضای مورد استفاده نیز با استفاده از گیگا بایت و مگا بایت اندازه گیری می شود .
  • تنوع سرویس ها : بسیار مهم است شرکتی را انتخاب کنید که دارای سرویس های مختلف و کاربردی با قیمت های مختلف باشد که این امر نشان از گستردگی کار شرکت هاستینگ دارد که در پاسارگاد وب تنوع سرویس های ارائه شده بسیار بالاست .

 

قبل از خرید هاست بهتر است تمام موارد بالا را در نظر بگیرید که تمام این موارد در پاسارگاد وب به راحتی قابل دسترسی است و ما همواره با استفاده از بروز ترین تجهیزات آماده ی میزبانی از سایت شما هستیم ، سرور های ما تمام خدمات ذکر شده را با بالاترین سرعت و کمترین قیمت در اختیار شما قرار می دهند .

سرور های پاسارگاد وب با استفاده از آخرین نسل سی پی یو (Xeon) و هارد (SSD NVME2 Samsung Enterprise) تجهیز شده اند  که موجب بارگذاری هر چه سریع تر سایت شما و سهولت در دسترسی به آن خواهند بود .

 

 

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *