امنیت در وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

وردپرس قوی ترین و قابل انعطاف ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا است اما برای آنکه سایت بی نقص و کاملی داشته باشید باید به بخش امنیت آن دقت ویژه ای داشته باشید . امنیت در وردپرس امری بسیار ضروری است و از سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کند زیرا اگر امنیتی وجود نداشته باشد تمام زحماتی که طی مدتها کشیده اید ممکن است در یک شب از بین برود . امنیت در وردپرس به موارد مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت .

چرا امنیت در وردپرس مهم است ؟

آیا می دانید که ۵۰% از حمله به سازمان ها از طریق سایتشان صورت می گیرد ، به طور معمول روزانه بیش از ۲۰ هزار سایت هک می شوند ، سازمان های معتبر  هزینه ی بسیار بالایی برای امنیت می کنند . نکته ی مهم بعدی این است که سایت شما با ویروسی یا هک شدن از نتایج گوگل حذف خواهد شد .

برای ایجاد امنیت در وردپرس چه کارهایی باید انجام داد ؟

  • بالا بردن امنیت در وردپرس فقط به سیستم مدیریت محتوا مربوط نیست بلکه به هاست و سرور نیز بر میگردد پس ابتدایی ترین کار برای افزایش امنیت در وردپرس این است که از هاست هایی استفاده کنید که دارای امنیت بالایی باشد . شاید مجبور باشید هزینه ی بالاتری بپردازید اطمینان داشته باشید که ارزش هزینه کردن در این مورد بسیار بالا است و نتایج مثبت بسیاری خواهد داشت .
  • مسئله ی قابل توجه بعدی تهیه ی نسخه بکاپ از هاست است که از طریق نسخه پشتیبان وردپرس قابل اجرا است و با استفاده از آن هرگاه سایت با مشکل امنیتی رو به رو شد با استفاده از نسخه پشتیبان می توانید دوباره به آن دسترسی داشته باشید . پس با تهیه ی نسخه ی پشتیبان و بکاپ گیری در فواصل زمانی کم ( حداقل هر دو روز یکبار ) امنیت را تا حد زیادی بالا ببرید .
  • بروز رسانی وردپرس در فواصل زمانی کوتاه : مسئله ی بروز بودن در امنیت وردپرس اهمیت ویژه ای دارد ، زیرا وردپرس یک سیستم دارای امنیت باز است . اطمینان حاصل کردن از به روز بودن نسخه وردپرس ، افزونه ها و قالب هایی که استفاده می کنیم . تیم پشتیبانی وردپرس مرتبا در حال رفع مشکلات و باگ های امنیتی و افزودن کارایی های جدید به آن هستند پس به محض اینکه از آپدیت وردپرس مطلع شدید باید اقدام به آپدیت کنید .
  • مورد بعدی در امنیت وردپرس این است که قالب ها و افزونه را از منابع رسمی و مطمئن دانلود کنید و از نسخه های رایگان استفاده نکنید زیرا با اینکار امکان هک و نفوذ به سایت خود را گسترش خواهید داد و بهتر است بدانید که بیشترین میزان نفوذ به یک سایت از این طریق اتفاق می افتد .
  • از نام کاربری پیش فرض وردپرس ( ADMIN ) استفاده نکنید ، سعی کنید از نام کاربری مقاومی استفاده کنید زیرا اکثر هکرها می دانند که بسیاری از افراد این نام را تغییر نمی دهند به همین دلیل برای نفوذ از نام پیش فرض استفاده می کنند .شاید فکر کنید که این مورد اهمیت چندانی ندارد اما باید بدانید عدم رعایت آن ممکن است تبعات زیادی داشته باشد .
  • برای انتخاب گذر واژه باید به پیچیدگی ، طولانی و منحصر به فرد بودن آن توجه کنید .
  • دسترسی سایت را فقط به افراد قابل اطمینان بدهید : از راه های کاهش ریسک این است که اجازه دسترسی به منطقه مدیریت وردپرس را به افراد دیگر ندهیم همچنین بعضی افراد هر چند مطمئن ممکن است با استفاده نکردن از اطلاعات کاربری قوی امینت وب سایت را پایین آورند . یک سایت ممکن است دارای چند نویسنده ، ویرایشگر و مدیر باشد که در این صورت می توانید عملکرد آنها را با توجه به نقشی که دارند محدود کرده یا افزایش دهید ( با کمک افزونه Advance access manager ) .
  • برای ورود به سایت محدودیت ایجاد کنید : حمله از طریق تلاش برای ورود به پنل ادمین یکی از راه های پر استفاده برای هک می باشد و با آزمون و خطا انجام می شود برای جلوگیری از آن می توانید آدرس پیش فرض برای ورود را تغییر دهید ( از طریق افزونه PROTECT WP ADMIN) همچنین در دفعات تلاش برای ورود به سایت نیز می توانید محدودیت ایجاد کنید (از طریق افزونه Brute Force Login Protection ) .

با توجه به مطالب گفته شده برقراری امنیت در وردپرس اهمیت بسیار ویژه ای دارد که نباید آن را ساده تلقی کرد شما با بهره گیری از خدمات پاسارگاد وب در این زمینه می توانید نگرانی های خود را در رابطه با امنیت سایت از بین ببرید .

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *