امنیت سایت

5/5 - (1 امتیاز)

پیش از راه اندازی یک سایت ابتدا باید اقداماتی را انجام دهیم که امنیت سایت را به حداکثر برسانیم و امکان نفوذ به آنرا به حداقل برسانیم برای بالا بردن امنیت سایت ابتدا باید امنیت سرور ، امنیت شبکه ، امنیت سیستم عامل ، امنیت اینترنت که همگی نقش اساسی در این زمینه دارند را مورد بررسی قرار دهیم .

بررسی موارد بالا به این منظور انجام می شود که یک سایت با وجود خدمات دهی معمول و مداوم بیشترین سطح امنیت را داشته باشد و آسیب پذیری آن به حداقل رسیده و ازاطلاعات کاربران نیز محافظت کند که این موارد مهم ترین عوامل ادامه فعالیت ، ثبات و قابل اطمینان بودن یک سایت هستند که بسیار از افراد به این موارد توجه نمی کنند .

باید بدانید که هک نشدن سایت صرفا دلیلی بر امنیت سایت و آسیب پذیر نبودن آن نیست بلکه ممکن است اصلا تلاشی برای نفوذ و هک به آن سایت صورت نگرفته باشد ، در این مورد اگر سایت مورد حمله قرار بگیرد ، در صورتی این حمله بی نتیجه است که امنیت سایت به طور کامل تامین شده باشد ، اما در صورتی که سایت امنیت بالایی نداشته باشد امکان آسیب پذیری و نفوذ بسیار بالا می رود .

نکته ی قابل توجه در امنیت سایت این است که حتی با وجود رعایت موارد امنیتی باز هم امکان هک و حمله به سایت همواره وجود دارد زیرا روش های هک و نفوذ بسیار زیاد و گسترده است ، پس مقابله در برابر آنها امری است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید .

باید بدانید که هرگاه سایتی از شما اطلاعات شخصی و مهمی را درخواست کرد ابتدا  امنیت سایت را مورد بررسی قرار دهید ، این امر برای جلوگیری از سواستفاده و کلاه برداری بسیار مهم است .

در امنیت سایت به چه مواردی باید توجه کنیم ؟

میزبانی سایت بر روی یک هاست امن : نکته ی مهم این است که سایت خود را بر روی یک هاست امن راه اندازی کنید و از شرکت های قابل اطمینان و امن خریداری کنید .

رعایت موارد امنیتی سیستم : رعایت موارد امنیتی سیستم شامل آنتی ویروس ، فایروال سخت افزاری و نرم افزاری ، آنتی اسپم ، آنتی شل و همچنین کانفیگ حرفه ای و اصولی در امنیت سایت بسیار مهم است .

استفاده از اینترنت امن و مطمئن : ارتباط اینترنتی بین سایت و کاربران یک ارتباط دو طرفه است ، برای استفاده کاربر از یک سایت و انجام مواردی مثل ثبت نام ، ورود و .. باید درخواستی به سایت مورد نظر ارسال کند و منتظر پاسخ سایت باشد حال اگر در مسیر این ارتباط  شنودی انجام شود ، اطلاعات شخصی کاربران به راحتی تحت نفوذ قرار می گیرد و اگر این موارد در سطوح بالا تری انجام شود می تواند برای کاربران و مدیر سایت دردسر های بسیاری به وجود آورد . برای جلوگیری از این کار باید از یک ارتباط امن بهره بگیریم و حتی الامکان از اینترنت عمومی که هیچ محدودیت و امنیتی روی آن وجود ندارد می تواند به وجود آورنده موارد فوق باشد استفاده نکنیم . با توجه به اینکه امروزه اتصال اکثر دستگاه ها به اینترنت از طریق Wifi صورت می گیرد باید اقدامات امنیتی را جهت جلوگیری از هک وای فای انجام داد مانند : محدود کردن مودم به Mac Address دستگاه ها ، غیر فعال کردن Wps ، فعال کردن فایروال مودم و …

استفاده از گواهی امنیتی SSL : زمانی که شما از یک سایت بازدید می کنید اطلاعاتی از سیستم شما به سایت و اطلاعاتی از وب سایت برای شما ارسال می گردد و این اطلاعات از سیستم ها و سرور های زیادی عبور می کند تا به مقصد برسد که این اطلاعات در تمامی این قسمت ها می توانند ذخیره شده و قابل دسترس باشند . این مورد برای اطلاعاتی مانند رمز دوم بانکی بسیار خطرناک می باشد که راه حل جلوگیری از مشکل شنود ودزدیده شدن آنها ، رمز کردن اطلاعات انتقالی است که این کار از طریق درگاه انتقال یا SSL امکان پذیر است . راه اندازی SSL نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد کاربران و نتایج مطلوبی در سئو سایت شما خواهد داشت و باعث می شود که در صورت استفاده کاربران یا حتی مدیر سایت از اینترنت نا امن ، مشکلی ایجاد نشود در واقع با این روش حتی اگر اطلاعات مورد شنود قرار بگیرند نیز قابل سواستفاده نخواهند بود . SSL یک سیستم پیچیده ی تغییر کلمات و رمز گذاری آنهاست که بین شما و مرورگر قرار می گیرد و زمانی که سایت از SSL استفاده می کند می توان گفت که امنیت بالایی  دارد .

بررسی آدرس وب سایت : معمولا زمانی که شما صفحه ای را در مرورگر خود باز می کنید ، آدرس وب سایت با HTTP آغاز می شود و نشان دهنده آن است که سایت مورد استفاده امن نیست . زمانی می توانیم از امن بودن یک سایت اطمینان حاصل کنیم که آن سایت با HTTPS آغاز شود .

پیگیری مشکلات امنیتی و بروز رسانی مداوم : مدیر سایت همواره باید تمامی اخبار امنیتی و بروز رسانی ها را پیگیری کند و مرتبا سایت را اسکن کند تا بتواند تمامی حفره ها و باگ های امنیتی را رفع کند و امنیت سایت بطور کامل تامین شود .

محافطت سایت در برابر Spammer ها : رباط های Spammer با جستجو در یک سایت نقاط ضعف و باگ های یک سایت را پیدا کرده و مورد بررسی قرار می دهند و از طریق آن به سایت نفوذ پیدا می کنند و اگر محافظتی در برابر آنها انجام نشده باشد می توانند باعث اختلال در سرور میزبان سایت شوند . برای جلوگیری از این اقدام می توان از سیستم CAPTCHA استفاده کنید . بسیاری از سایت های بسیار معتبر دنیا از reCAPTCHA گوگل استفاده می کنند .

استفاده از رمز عبور قدرتمند : استفاده از رمز عبور قدرتمند یکی دیگر از راه های بالا بردن امنیت سایت است . برای اینکه رمز عبور قدرتمندی داشته باشیم باید توجه کنیم که رمز ما بیشتر از ۸ کاراکتر ، ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و کاراکتر های خاص باشد .

دریافت قالب ها و افزونه ها و سیستم مدیریت محتوا از منابع اصلی : عدم دریافت قالب ها و افزونه ها از سایت اصلی ، به دلیل امکان تغییر ساختار فایل ها امکان ترکیب با بد افزارها spammer ها در آنها وجود دارد به همین خاطر هر فایلی که از منابع غیر اصلی دانلود شود ممکن است حاوی بد افزار باشد پس برای بالا بردن امنیت سایت خود از نسخه های اصلی استفاده کنید .

ما در پاسارگاد وب با استفاده از کادر مجرب ، تجهیزات امنیتی پیشرفته ، پشتیبانی صد درصد و تضمینی امنیت سایت شما را به طور کامل تامین می کنیم .

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *