تولید محتوا چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا در واقع تولید اطلاعات ، تجارب و آموزش ها با یک هدف خاص است که برای مخاطبان در زمینه های مختلف اطلاع رسانی و آموزش هایی را فراهم می کند .

تولید محتوا بخشی بسیار مهم و ضروری برای ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مشتری است ، از طریق آن میتوان اطلاعات برند ها را به مشتریان ارائه داد . امروزه بسیاری از کسب و کارها به دنبال تولید محتوا و توسعه محتوا برای گسترش شغل خود هستند .

تولید محتوا از طریق رسانه ها که می تواند فایل صوتی ، متن ، تصویر ، ویدئو و پادکست باشد به دست مخاطبان می رسد که ارزان ترین و ساده ترین آنها محتوای متنی و پر کاربرد ترین آن درست کردن ویدئو می باشد .

اصلی ترین هدف برای اینکه تولید محتوای با ارزشی داشته باشیم دریافت رتبه مناسب از موتور های جستجوی گوگل است .

تولید محتوا در یک فروشگاه یا کسب و کار می تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و ارتباط مشتریان با فروشنده را سهولت بخشد . برای مثال در یک فروشگاه می توانیم اطلاعات محصولات مزایا و ویژگی های آن را به طور کامل و تخصصی با استفاده از یک مقاله به مشتریان ارائه دهیم . این مقالات باید با استفاده از قوانین سئو seo (Search Engine Optimization) نوشته شوند . همانطور که گفته شد پرکاربرد ترین روش در تولید محتوا استفاده از ویدئو است زیرا ویدئو برای مخاطبان بسیار جذاب تر است و شما با استفاده از آن می توانید ضمن معرفی محصول خود به طور محسوس و واضح ، مخاطب را نیز سرگرم کنید ، همچنین افراد به مشاهده ویدئو بیشتر از خواندن مقالات علاقه نشان می دهند .

چگونه محتوای بهتری تولید کنیم ؟

برای اینکه تولید محتوای حرفه ای داشته باشیم باید به نکاتی دقت کنیم تا بتوانیم سطح کیفیت محتوای خود را ارتقا داده و اثر گذاری آن را بالا ببریم ، اولین نکته در تولید محتوا این است که هدف خود را مشخص کنید ، بدانید که چه چیزی را معرفی می کنید و از معرفی آن چه هدفی را دنبال می کنید . با مشخص کردن دقیق هدف خود می توانید احتمال رسیدن به موفقیت را تا حد زیادی افزایش دهید .

نکته بعدی در تولید محتوای متنی رعایت نکات مربوط به سئو است که این مسئله برای موتور های جستجوی گوگل بسیار مهم است و اگر مطلب ما رتبه ی بالایی از سوی گوگل دریافت کند باعث ارتقای سایت ، دیده شدن و معرفی شدن هرچه بیشتر به مخاطبان می شود .

نکته ی مهم بعدی در امر تولید محتوا منحصر به فرد بودن مطالب و عدم کپی برداری است زیرا این کار نه تنها منفعتی ندارد بلکه می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سایت شما بشود . محتوای کپی شده از دید گوگل هیچ ارزشی ندارد و قابل ارائه نیست .

نکته بعدی در امر تولید محتوا داشتن تنوع در آن است ، به طور مثال سعی کنید از تمام شیوه های تولید محتوا که پیش تر نام بردیم بهره بگیرید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید . همچنین سعی کنید محتوایی که تولید میکنید باید برای مخاطبان کاربردی بوده و مشکل آنها را حل کند .

نکته بعدی که یک نویسنده حرفه ای باید رعایت کند این است که مخاطب را یک انسان عادی بداند نه یک ربات گوگل و سعی کند محتوا را جوری تولید کند که مخاطب را به خود جذب کرده و اطمینان پیدا کنید که کاربر تا پایان مقاله را با اشتیاق می خواند .

نکته ی بعدی این است که یک محتوای خوب باید طوری باشد که در کمترین زمان بهترین و بیشترین اطلاعات را به مخاطب منتقل کند ، زیرا مخاطب در فضای مجازی با فضای حقیقی متفاوت است به طور مثال زمانی که شما کتابی می نویسید اطمینان دارید که مخاطب خط به خط کتاب شما را به دقت میخواهند اما زمانی که برای کسب اطلاعات در هر زمینه ای به سراغ وب سایت شما می آید باید بدانید که زمان محدودی برای دریافت اطلاعات دارد پس شما زمان اندکی دارید تا بتوانید در این لحظات مخاطب را به خود جذب کرده و او را قانع به انجام کاری کنید .

سعی کنید محتوای تولید شده ی خود را در شبکه های اجتماعی نیز اشتراک گذاری کنید تا میزان اطلاع مخاطبان از برند و کسب کار شما بیشتر شود و اثر گذاری تبلیغاتی داشته باشد . محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید باید خاص و منحصر به فرد بوده تا کاربر را تشویق به پیگیری و دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی کند . این نکته ی مهم را به خاطر داشته باشید که بازدید ، میزان لایک و میزان اشتراک گذاریهرچه بیشتر می تواند رتبه ی شما را تا حد زیادی در موتور های جستجو افزایش دهد .

در تیم حرفه ای پاسارگاد وب تمام موارد بالا رعایت شده و تولید محتوا به بهترین شکل ، با بالا ترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می شود . شما به راحتی می توانید برای گسترش و ارتقا کسب و کار خود با ما در تماس باشید .

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *