سی پنل چیست ؟

5/5 - (1 امتیاز)

برای آنکه بتوانید تمام خدمات هاست خود را به صورت یکجا مدیریت نمایید باید از کنترل پنل استفاده کنید . کنترل پنل یک محیط کنترل نمایشی تحت وب است و توسط شرکت هاستینگ ارائه می گردد .

سی پنل نیز مشهور ترین و بهترین  کنترل پنل میزبانی وب سایت است که امروزه بیشتر شرکت های خدمات میزبانی از آن استفاده می کنند . سی پنل مبتنی بر لینوکس است و برای ورود به پنل کاربری افزودن /cpanel  به آخر نام دامنه و یا افزودن :۲۰۸۳ بعد از نام دامنه استفاده می شود .

با استفاده از سی پنل می توانید ویژگی هایی که توسط شرکت هاستینگ ارائه شده از جمله ایجاد و مدیریت پایگاه داده ها ، بررسی پهنای باند ، نام دامنه ها ، ایمیل ها ، بکاپ گیری از سایت ، آپلود ، دانلود و ویرایش فایل ها  را مدیریت کرد .

سی پنل یک پنل بسیار عالی و قابل تنظیم است همچنین رابط کاربری بسیار ساده و قابل فهم برای افراد مبتدی نیز دارد ، همچنین این کنترل پنل نسخه های پیچیده ای نیز دارد که برای استفاده افراد حرفه ای مناسب است که امکان مدیریت همزمان چند سرور و پشتیبانی از IPV6 را دارد و یکی از ویژگی های بسیار کارآمد آن این است که هر زمان با مشکلی رو به رو شوید می توانید از تیم پشتیبانی cPanel  کمک بگیرید .

ما در پاسارگاد وب از آخرین ورژن سی پنل استفاده می کنیم که پس از خرید هاست در اختیار شما قرارمی دهیم .

ویژگی های سی پنل :

از ویژگی های سی پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • امنیت بالا
  • قابلیت شخصی سازی تنظیمات
  • ذخیره اطلاعات
  • حل مشکلات SSL
  • رابط کاربری ساده و گرافیکی

نکته ای که پیش از استفاده از سی پنل باید بدانید این است که به دلیل تحریم بودن کشور ایران از سوی شرکت سی پنل و بلاک شدن آی پی های ایرانی ، تنها راهی که میتوان از سی پنل بهره برد ، استفاده از لایسنس اشتراکی سی پنل می باشد . که در پاسارگاد وب لایسنس سی پنل به صورت اشتراکی به شما ارائه خواهد شد . لایسنس سیستمی مورد استفاده ما تفاوت چندانی با لایسنس اورجینال ندارد و صرفا یک لایسنس اورجینال برای چند سرور به اشتراک گذاشته می شود . لایسنس سیستمی دارای مزایایی نیز می باشد  از جمله : استفاده برای سرور های ایران ، آپدیت به صورت منظم و هزینه بسیار کم و… . شما به راحتی می توانید لایسنس را بدون ارسال دسترسی روت و پس از سفارش فعال کنید .

 

رابط کاربری و امکانات سی پنل :

رابط کاربری سی پنل بسیار کاربر پسند است و محیط گرافیکی ساده و راحتی دارد و اگر دوست داشتید تغییر و تفاوتی در محیط آن ایجاد کنید میتوانید با ورود به قسمت شخصی سازی ظاهر این کار را انجام دهید.

پنلی که در اختیار کاربر قرار می گیرد به این صورت است :

 

 

هر یک از این زبانه ها مربوط یه یکی از کاربرد های سی پنل می باشد که به اختصار توضیح خواهیم داد :

در بخش Mail سی پنل می توانید یک اکانت ایمیل ایجاد کنید ، فورواردر درست کنید و یا ضد اسپم را فعال کنید و دیگر تنظیمات ایمیل که با چند کلیک ساده قابل دستیابی هستند .

در بخش Domain سی پنل تمامی تنظیمات دامنه در دسترس هستند در این بخش میتوانید تعیین کنید که یک آدرس دامنه به آدرس دامنه ی دیگری فرستاده شود (به این عمل Redirect گفته می شود ) .

در بخش Database می توانید پایگاه داده ایجاد کنید و امکان مدیریت بانک های اطلاعاتی Mysql را خواهید داشت .

برای بکاپ گیری از سایت خود می توانید از قسمت File  گزینه ی Backups استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد که بتوانید حتی از کل پنل خود در یک فایل بکاپ بگیرید . این ویژگی زمانی کارآمد است که شما بخواهید هاست کنونی خود را به هاست دیگری که دارای سی پنل است منتقل کنید که در این صورت این کار بسیار آسان تر و سریع تر انجام خواهد شد (البته این در صورتی است که هردو هاست فعلی شما و هاست جدیدی که انتخاب کرده اید از سی پنل استفاده کنند ) .

همانطور که گفتیم سی پنل بسیار کاربرپسند ، پیشرفته و کامل است که بسیاری از شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند اگر قصد استفاده از سی پنل را دارید ، این سرویس با کمترین قیمت و بالا ترین سرعت در پاسارگاد وب در دسترس است .

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *