سرور مجازی

5/5 - (1 امتیاز)

از دیگر خدماتی که در پاسارگاد وب ارائه می شود سرور مجازی است که در مدل های مختلف با توجه به نیاز کاربران ارائه می شود .

 سرور مجازی یا همان VPS (virtual private server ) در واقع همان ماشین مجازی سازی است  که دارای سخت افزار های قدرتمند و پیشرفته می باشد که امکان دسترسی  اصلی به  سیستم عامل لینوکس ، ویندوز و نصب نرم افزار های مختلف سیستمی را فراهم می کند و بخشی از یک سرور اختصاصی است . هر سرور فیزیکی می تواند به چند سرور مجازی با امکانات مختلف تقسیم می شود و این کار با مجازی ساز ها انجام میگردد.

سرور مجازی به دو صورت محلی ( local ) و یا عمومی ( public  ) قابل اجرا است که برای اجرای هر کدام باید یک آی پی در نظر گرفته شود تا بتوانیم آن را در شبکه ثبت کنیم و به آن دسترسی داشته باشیم .

سرور مجازی روی سرور اصلی ایجاد می شود و با توجه به پلن انتخاب شده ی شما میزان مشخصی از منابع سرور مثل RAM , HDD , CPU  را در اختیار می گیرد . همچنین سرور مجازی می تواند از یک سیستم عامل و نرم افزار های مختلف با نسخه های متفاوت به طور مجزا استفاده کند .

بهترین مزیتی که سرور های مجازی دارند این است که با بهره گیری از این نوع سرور شما با پرداخت هزینه ای بسیار کم ( تقریبا یک پنجم تا یک دهم ) می توانید تمامی امکانات یک سرور اختصاصی را داشته باشید که از دید کاربران به هیچ عنوان تفاوتی در نحوه عملکرد و کیفیت خدمات آن وجود ندارد و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است . این خدمات در پاسارگاد وب قابل دسترسی میباشد .

سرورمجازی قادر است به تعداد دلخواه IP معتبر و اختصاصی داشته باشد همچنین با این سرور میتوانید از خدمات سایت هایی که ایران را تحریم کرده اند استفاده کنید ( در صورت دادن آی پی خارج کشور )

مزایای سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی و سرور اشتراکی  :

معمولا در سرور اشتراکی نمی توان کیفیت و کارایی بالایی را انتظار داشت ، سرور مجازی مزایایی نسبت به سرور اشتراکی دارد از جمله :

امنیت : فایل های سیستمی شما از مشتریان کاملا مجزا است و از دسترس آنها دور است و به این ترتیب شما از بابت امنیت تامین خواهید بود که این کار در سرویس اشتراکی قابل اجرانیست .

کنترل : شما دسترسی Administrator  در اختیار دارید که به سادگی می توانید پیکربندی سیستم را تغیر دهید و برنامه های مورد نظر خود را نصب یا حذف کنید .

مجزا بودن : سرور مجازی می تواند از منابع اختصاص یافته به طور کامل استفاده کند و فعالیت های دیگر مشتریان مشکلی در سرویس شما ایجاد نمی کند .

سرور مجازی مزایایی نسبت به سرور اختصاصی نیز دارد از جمله :

هزینه کم : در سرور مجازی شما قادر خواهید بود تمام امکانات سرور اختصاصی را با هزینه ای بسیار کمتر داشته باشید .

قابل اطمینان بودن : امکان تهیه ی نسخه ی پشتیبان به صورت لحظه ای که امنیت داده ها را بسیار بالا می برد .

قابل انعطاف بودن : در صورت نیاز به منابع بیشتر  بدون نیاز به جا به جایی اطلاعات و اختلال در سیستم می توانید منابع اختصاص یافته به سرور خود را افزایش دهید .

پهنای باند مناسب : سرور مجازی پهنای باند بالایی را در اختیار شما قرار می دهد که این امر برای مدیران سایت های پر بازدید که به اینترنت پر سرعت و ترافیک بالا نیاز دارند و دائما نگران تمام شدن پهنای باند و بالارفتن هزینه ها برای تهیه ی پهنای باند بیشتر هستند بسیار مناسب است زیرا در سرور مجازی با در نظر گرفتن فضای رزرو شده برای مواقع مورد نیاز و بحران های غیر قابل پیش بینی مانند افزایش ترافیک سایت این نگرانی را برطرف می کند .

سرورهای مجازی معمولا بر اساس سیستم عامل ، مدل مجازی سازی و همچنین تکنولوژی آن دسته بندی می شوند برخی از این دسته بندی ها :  سرور مجازی اختصاصی ، سرور  مجازی اشتراکی  ویندوز و سرور مجازی اشتراکی  لینوکس

سرور مجازی با قابلیت استفاده از سیستم عامل مجزا و همچنین شخصی سازی نرم افزارها می تواند در کسب و کار های مختلف امنیت و رضایت خاطر بیشتری را فراهم کند .

پس به طور کلی باید گفت که سرور های مجازی برای افرادی مناسب است که : نیاز به یک سرور اختصاصی دارند اما توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند ، صاحبان وب سایت هایی که به منابع سیستمی بیشتر و قابل اطمینان نیاز دارند ، صاحبان وب سایت هایی که نیاز به ترافیک بیشتری دارند ، افرادی که سعی دارند کسب و کار و تجارت الکترونیکی خود را گسترش دهند .

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *